L'impacte del capital humà en les vendes de l’allotjament

Un dels reptes actuals en l’àmbit turístic, i especialment en el sector de l’allotjament, és la dificultat de conformar i conservar plantilles experimentades i compromeses amb el projecte.

Principals inconvenients en el sector

El sector turístic, especialment després de la pandèmia, bat rècords tant de pernoctacions com de visitants. No obstant això, paradoxalment, segur que cada cop et resulta més difícil trobar i fidelitzar personal qualificat i, alhora, amb experiència contrastada. Alguns dels principals inconvenients, àmpliament coneguts, a l’hora de trobar o retenir els professionals del sector són una oferta laboral poc atractiva i, sovint, inestable; la manca d’una formació acadèmica especialitzada adaptada als nous temps, o el canvi de percepció de la cultura laboral entre les noves generacions.

Davant aquest escenari, cada cop és més necessari invertir en la creació i consolidació d’una plantilla estable, versàtil i professional. A primera vista, especialment entre aquells establiments de temporada, aquest aspecte et pot semblar que no sigui tan rellevant com per preocupar-t’hi. Ara bé, la selecció del personal, en un mercat cada cop més saturat i on la demanda de personal supera el nombre de persones qualificades i motivades per a treballar, pot marcar la diferència entre assolir l’excel·lència o el fracàs.

 

Consell

Les noves generacions de professionals del sector ja no només cerquen una retribució d’acord amb la seva experiència i posició, sinó que van més enllà: oportunitats de creixement, conciliació familiar-laboral o altres beneficis socials. Per tant, cal que tinguis en consideració tals factors a l’hora de publicar les condicions de treball.

 

Beneficis d’invertir en capital humà

Per això, en què et pot beneficiar invertir temps i recursos en assolir i mantenir una plantilla professional i experimentada?

  • Millorar la reputació de l’establiment i fidelitzar als clients: un empleat que cuidi l’atenció personalitzada, el bon tracte i una òptima resolució de conflictes, incidirà directament en la percepció del client sobre la seva estada, l’allotjament i la seva posterior valoració. Alhora que, incrementa la probabilitat de fidelitzar al client.

  • Incrementar els ingressos de l’allotjament: qualsevol empleat de l’hotel és un punt de venta addicional, així que disposar de personal amb experiència comercial i format, pot ajudar a potenciar les vendes de serveis, que, es convertiran en ingressos addicionals.

  • Fidelització empresarial: tot i que es cert que la tendència actual indica que la fidelització a la cultura empresarial cada cop és més difícil, la fidelització de personal qualificat i amb llarga trajectòria dins l’empresa pot consolidar el futur d’aquesta. En definitiva, no et caldrà anar a cercar els càrrecs de responsabilitat, sovint més cars i menys arrelats al negoci.

Així doncs, si després de llegir aquest article has identificat algun inconvenient a solucionar en el teu negoci, nosaltres et podem ajudar. En The Revenue Team, identificarem aquelles àrees on és imprescindible millorar el capital humà, segons els teus objectius i actual situació de l’establiment turístic i la reputació online, oferim un pla personalitzat així com la implantació de polítiques d’incentivació.

Siguiente
Siguiente

La reputació online: aspectes a tenir en compte